2012/06/29

Gymkort och cykeltur

Dagens träning: Blev ett kombinerat ärende och en cykeltur. Det blev en timme och en kvarts cykling avbrutet med en fika på rosenkafet på trädgårdsföreningen med mor och syster och mors arbetskamrat.

Dagens grej: Jag fixade gymkortet idag på sportlife. Och har redan bokat in mig på två pass. Det blir ett gymintro - möjligen inte så avancerat men nödvändigt. Och ett pass med BodyBalance som jag tänkte testa. Jag hoppas verkligen inte jag failar allt för hårt på det passet. Jag har aldrig kört pass innan i livet så det skall bli spännande. Jag valde det passet för det verkar vara det lugnaste tempot av alla passen. Jag är inte redo för högintensiva saker ännu. Jag är dock säker på att det kommer vara en REJÄL utmaning med det pass jag har bokat ändå. Det blir spännande.

Imorgon är det vilodag, och vi skall fira min mormor och morfars guldbröllop. Så grattis till dem i förskott för att de klarat sig så jäkla länge ihop. Härligt.

Och jag rör mig på vågen igen fortfarande. Det känns toppen att det funkade att hålla bättre koll på kalorierna. Jag fasar dock över tanken att jag måste ha käkat för mycket (läs: för att gå ned i vikt) i flera veckor. Att det var det som fick det att vobbla? För tidigt att utröna några slutsatser ännu. Sedan så får jag väl också medge att det kan vara bra att stabilisera sig ibland för huvudet, så man blir redo att ta tag i det igen med nya tag. Att gå ned väldigt fort kan också vara skrämmande. Man vet inte riktigt vad eller hur man är, ser ut. Vad är det som händer i kroppen egentligen börjar man undra. Är det här verkligen sant? Det känns för bra för att vara sant. Och så börjar man tvivla. Skumt egentligen.

Ha det skönt //H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar