2012/07/01

Släktfest.

Igår firade mormor och morfar 50 års äktenskap, guldbröllop. Och de bjöd med oss på middag på Kinnekulle, och på vägen så tittade vi på massa vackra ställen. Munkängarna stannade vi bland annat för att vila på en filt. Maten var underbar, och jag NJÖT av allt jag åt. Dock var det ju totalt omöjligt att uppskatta hur mycket jag åt, medan jag käkade eller efteråt. Jag har inget super bra system för hur mycket jag skall lägga på tallriken, och buffé är en mycket svår situation. Det blir alltid för mycket, för man vill ju smaka av allt. Men igår så var det en speciell dag, och jag åt både tårta, mormors hembakta piroger som var otroligt goda och precis vad jag ville ha från buffébordet. Jag hade säkert kunna äta ännu mer för det var så gott, och jag kan absolut inte laga så god mat själv. Jag fick passa på medan det bjöds. Men det känns ok. Jag tror inte alls att min kropp mår dåligt av att jag åt normalt en dag. Även om jag gärna hade velat börja använda mig av en slags måttstock för hur mycket mat jag skall lägga på tallriken vid sådana situationer. Så man hade någon slags möjlighet att lägga upp lagom.

I alla fall, det var så gott! Och kantarellsoppan, det var det godaste på hela matbordet. Den soppan bestod kanske mest av grädde, men det var värt det, den finns kvar i mitt smakminne nu. Jag njuter fortfarande av den. hehe.

Idag så blir det dock tillbaka till det gamla vanliga igen. Och just nu så regnar det här, så jag är riktigt glad över att jag skall få träna inomhus idag, när jag skall testa BodyBalance första gången på gymmet. Jag måste iof cykla dit i regnet, men jag hoppas på lite uppehåll framåt eftermiddagen? Oavsett, det skall bli grymt spännande att testa. Jag är lite nervös, har aldrig gått en "Klass" innan. Men jag fokuserar på att det viktiga är att jag går dit och gör mitt bästa. Och att jag inte blir less för att det kommer vara svårt i början. Om det inte vore svårt så vore det ju ingen utmaning.

Kram på er //H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar