2014/10/11

Invägning och utvärdering Vecka 1 Strikt Lchf



Då har det gått en vecka sedan jag fick ett utbrott och beslöt mig för att köra strikt. Fram tills igår hade jag lyckats gå ned 2,5 kg denna veckan. Men så var det fredag och fredagsmys i form av för många ölkorvar och fläsksvålar.

Så i morse fick jag straffet med att ha saltat upp kroppen med ett extra kilo. I alla fall är det nya tag nu och började dagen med den omelett som blivit standard den här veckan. Det är faktiskt riktigt gott. Det svåraste har varit att inte ha grädde i kaffet. Det blir inte precis lika mycket kaffe längre. Vilket säkert är bra på något sätt. x)

Det har däremot blivit många liter extra kolsyrat vatten med citron. Och det har varit sjukt svårt att låta bli att äta mer på kvällen. Åh, gnäll på att det ska va så förbannat jobbigt att slåss med småätar-demonen. Jag måste komma på ett knep! Något som kan underhålla mig eller sysselsätta mina händer medan jag försöker tänka på annat på kvällarna. I alla fall jobbar på det... får fundera lite.

Jag var inte säker på att jag skulle uppdatera vikt och bmi på bloggen den här gången. För det första för att jag inte vill fokusera så mycket på det, men samtidigt, en stor anledning till att jag började blogga igen är att jag tycker det funkade så bra när jag ville gå ned i vikt förra gången. Och jag vill gärna tappa de där 25 kilona eller så jag gått upp sedan jag bloggade sist.

En sak som blogga om vikt gjorde för mig idag som man kanske inte tänker på, det jag började dagen med och även senaste två dagarna när vikten stått still är att jag stirrat mig blind på siffrorna, och glömmer bort hur långt jag faktiskt kommit. Det känns som inget händer ALLS och varje litet bakslag känns så otroligt tufft. Men när man backar ett steg och ser på "the big picture" så kan man se en annan sanning. Och Det är vad bloggen hjälper till med.

Det är dessutom hälsosamt att vädra tankar som kanske ibland gärna vill gå i negativa spiraler på en blogg, för att se dem i text gör att man kanske ser hur dumt man tänker ibland.

Denna veckan var lyckad, och jag kör därför in i nästa veckan med fullt fräs och nya tag!

Ha det grymt guys!
/ Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar