2012/11/04

En ny pryl!

Eller en riktigt riktigt bra sida helt enkelt. Jag har testat flera olika kaloriräknare nu. Jag har nog testat alla jag kunnat hitta. Det första jag har att säga om att räkna kalorier är att
  1. Det är JÄTTE BRA!
  2. Det är inte svårt, utan man lär sig massa istället, men så enkelt!
  3. Man blir mer uppmärksam på vad och hur man äter.
  4. VÄG alltid maten så du får ett realistiskt resultat. 
Använd bara EN kaloriräknare i taget. Att fylla i flera olika var dumt. XD

Den bästa jag hittat är MyFitnessPal . Den är grym. Alla de andra har saknat något, men denna kan du bokföra träning, skriva in egna recept, spara dina måltider du äter ofta, skriva in egna träningar, och den är dessutom peppande med forum och egen profil samtidigt och helt gratis. Samt att det är den första som faktiskt givit mig möjligheten att få välja själv hur mycket jag vill gå ned, och man kan testa olika och se hur mycket man skall äta för att gå ned si och så. Dessutom så räknar den in det du tränat i dagsbehovet så du får lov att "äta upp" dina kalorier du tränat in. Det känns positivt och hälsosamt. Tränar man så behöver man äta lite extra helt enkelt. Det är helt enkelt min nya favorit! Den hjälper mig att hålla mig på plus minus noll just nu. Eftersom jag har problem med sockersuget/ sockerberoendet.

Appropå det, jag fattar inte att jag inte lär mig. Kroppen är KONSTIG! För när jag äter socker/sött så får jag både hjärtklappning och värsta magontet! Godis är inte bra för mig.... =(

Skall man tänka att man är allergisk? Jag funderar på att försöka "ta bort" mjölkprodukter, vitt mjöl och socker ur min diet ett tag och se hur det funkar. Men den där motivationen jag haft när solen lyste på mig har försvunnit. Är det dags att köpa D-vitamin för att se om det lyfter mig lite?

//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar