2012/10/14

Tacksamhet och eftertänksamhet


En flicka vars utseende jag gärna hade stulit! =)


I mars i år så såg jag på en film som heter "The Secret" och den inspirerade mig att starta en resa för att få bättre hälsa och ett lyckligare liv. Filmens idéer gav mig makt över mitt eget liv, lade verktygen att skapa det liv jag ville ha i mina händer och fyllde mig med en positiv och överväldigande glädje över att få känna känslan att allt det som man längtar efter, det man egentligen vill ha inte alls är svårt att få eller att ha. Det är nämligen genom att må bra som man drar till sig mer av det som får dig att må bra. Så man lägger sitt fokus på det man har som man är glad för, man lägger fokus på att varje dag må bra, för det lilla man har, för att solen lyser eller det är mysigt att det regnar eller att man klarade något man inte trodde att man skulle klara.

Och nu är det höst, en tid som för mig ofta innebär svårigheter. Jag har haft tungt om hösten så länge jag kunnat minnas, och sjukdomar och annat smått har fått mig att tappa balansen, tappa den där känslan av "att må bra". Så hur skall jag göra? Det är så lätt att bara släppa och låta impulserna bestämma åt dig. Den känslan av att inte ha kontroll och att du gör tvärt emot vad du vill göra, det är en mycket dålig känsla.

Så jag tog mig i kragen och såg om "the Secret" ikväll. För man glömmer vad det är som är viktigt, man fastnar i tankar om att man "inte går ned i vikt" om att man "inte får äta si eller så" eller att man skall och måste göra så mycket. Men allt det, allt de tankarna gör är fokuserar in hårdare på det som man inte vill ha. Man lägger ned passionerad tid på allt som man inte vill ha, och drar till sig mer av det.

Istället så är det nu dags för mig att släppa allt sånt. Jag skall inte fokusera på att gå ned i vikt alls, jag skall fokusera på det jag vill ha. Och vad vill jag ha då? Jo, jag vill ha en normalviktig kropp, jag vill till och med ha en stark och vältränad kropp. Jag vill äta hälsosamt så att min kropp håller sig frisk och stark.

En frisk kropp är inte allt som är viktigt för mig i mitt liv. Men en frisk kropp är en stor fördel för att kunna förverkliga andra mål. Mina mål är inte stora egentligen, mina mål handlar om små och enkla saker som ligger nära hemma. Men det stora målet är att alltid sträva framåt, utvecklas, lära mig mer  och ödmjukt uppskatta och upptäcka världen omkring mig, få chans att skapa och leva.
Ett par skor jag gärna hade kunnat gå i!

Så nu är det fokus på att VISUALISERA igen. Visualisera mig det jag vill ha.

Tips: Bestäm dig för hur du vill se ut (eller vad du vill ha) och googla på det, och spara ned bilder i en hemlig mapp eller skriv ut dem, och sätt upp dem, så att du kan se varje dag hur din dröm ser ut, och känn hur det känns att ha det! Blunda och låtsas att det redan hade allt du vill ha. Gör det någon gång varje dag! För att fokusera på målet så att säga.

Och jag är bland annat tacksam för:
- Att jag har tak över huvudet.
- Att jag har så många som hejar och stöttar mig.
- Att jag har kommit så här långt!
- Att jag har så många som älskar mig.
- Att jag har kläder, mat och tid.
- Att jag har fått hjälp!
- Att jag har människor att älska!
- Att jag kan lita på min egen styrka.
- Att mina ögon är öppna och kan se och lära.
- Att jag utvecklas och växer!
- Att jag kan känna glädje och sorg.
- Att jag blivit kallad för inspiratör. <3

//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar