2012/07/31

Regn och tunga dagar.

Det har varit tungt de senaste dagarna. Jag har inte kommit ut på någon slags träning. Det är första gången jag sitter hemma istället för att göra nått. Jag har GOTT om saker att skylla på, så klart. Lingonveckan, knäproblemet och ÖSregn samt OS. Men det är ändå alla problem som jag har fixat att ta mig förbi förut. Det är kanske bra att vila upp kroppen, märkliga små blåmärken har dykt upp på mina ben, jag antar att det kan vara tecken på att jag ansträngt mina muskler hårt. För jag minns inte att jag skulle ha gjort något särskilt som skulle ha skapat dessa små blåmärken. Och så har vi förstås fler problem, jag ville simma, men förutom att hallen var stängd i helgen så var det ju lingon också. Och det känns allmänt ofräscht att simma då. Och det gäller fortfarande. Jag kan/bör inte promenera på grund av höft och knän, och cykling är inget vidare skoj i ösregn. Idag lyser dock solen igen, hoppas den stannar så att jag får orken att ta mig ut på något äventyr idag då. Jag hade behövt köpa ett par nya byxor och en ny bh, för det börjar se en aning löjligt ut att gå runt med häng... och tomma kupor.

Men vi kom i alla fall ut på något skoj igår, det blev besök på second-hand butik, där visade det sig att det var mycket intressantare att titta på kläder på en sådan butik nu än någonsin tidigare. För nu fanns det massa saker som jag kunde prova och testa och se vad som skulle kunna passa. Det blev ju faktiskt några små fynd där i klädhörnan. Och så blev det lite porslin, en kavel, ett litet spel och sambon hittade en bok och en film och jo, en kruka eller två också. Kanske visar jag upp fynden i framtiden på nån bild.

Jag får bara ta mig i kragen och inte tappa sugen nu bara för att det blivit några dagars avstannat kämpande. Det är det som är det svåra, att hålla sig fokuserad på målet, orka koncentrera sig på att äta rätt och röra på sig tillräckligt för att gå ned i vikt. Jag går ju upp i vikt på INGET alls verkar det som. Det är det obehagliga. Att jag har så väldigt låg ämnesomsättning som det känns, att jag bara jag inte rör mig i tre dagar och äter -normalt- ändå rör mig uppåt i vikt! Jag har INTE ätit för mycket! Jag har till och med ätit mindre än vad jag borde äta enligt uträkningarna även under dessa dagar med fusk och allt. Det är orättvist tycker jag att jag skall gå upp i vikt så lätt. Det är VÄLDIGT skumt egentligen. Jag borde rimligen ha stått still på det jag ätit. Och nu vet jag ju inte om det är vattenvikt för lingonveckan det handlar om, men det brukar komma första dagen, inte tredje dagen på lingon. Förhoppningsvis så blir humöret och kämpaglöden hetare när lingonen är borta.

Ha en härlig dag alla! //H-M

1 kommentar:

  1. Jag har också massa små blåmärken utan att veta vad det är för nått. Skumt. Inte bra att du känner dig orkeslös, men som du skrev i inlägget ovan, så är det säkert för att du håller på att bli sjuk eller så. Sen tror jag nog alldeles säkert att extravikten beror på lingon eller vatten i allmänhet. Jag själv gick ju upp ett halvt kilo och jag hade både tränat och gått och ätit som jag skulle. Men det var förhoppningsvis bara vätska (har inte vägt mig idag för vi var inte hemma, men imorgon bitti ska jag). Så jag tror det du rört dig uppåt kommer att försvinna på ett kick. I annat fall tycker jag du ska ta kontakt med en läkare för att kolla sköljdkörtel osv så du inte drar på dig vikt i onödan. Krya på dig nu! Kram

    SvaraRadera