2012/07/29

Ibland "fuskar" jag också.

På båten till Styrsö-bratten dit jag och min
bror cyklade och mötte vår syster
och vår mormor!
Jopp, det är sant. Jag fuskar ibland. Jag äter ordentligt, eller bara något jag längtat efter massor. Men idag tror jag att det var första gången jag verkligen fuskade på riktigt. Även om jag faktiskt inte åt - för mycket - trotts mitt fusk med pizza och chips (inte så mycket chips dock- kanske 20 gram). Men fusket var mest att jag faktiskt åt pizza för bara en vecka sedan innan, och det var kanske lite väl snabbt. Men lingonveckan och en rejäl urladdning där jag cyklade 4 mil igår till och från saltholmen i ett tempo som låg mellan 16 km/h - 26 km/h, då det var brorsan som drog på takten, så kände jag i kroppen att det inte skulle göra någon fara med lite energipåfyllning idag.

Men Olympiska spelen har idag tagit upp hela min dag. Jag har suttit bänkad och betraktat andra människor medan de förbrände sina kcal istället för att själv förbränna mer än det krävs att halvligga lite på soffan. Men ändå, ibland så är det värt det att få käka ordentligt, och utan att behöva må dåligt över det äta lite pizza. Regnet passade bra också. Allt var som bäddat för en skön dag i soffan för att vila upp mitt ömma knä också. All joggingen, cyklingen och simningen denna veckan har tagit sin rätt på ledbanden/ligamenten tror jag. Knäet är lite svullet. Men det känns bättre efter en dag i vila.

Sedan har jag ägnat en liten stund åt att glo på billiga hundar på blocket. Önskar mig allt oftare en liten sällskapsvovve, den bör vara ganska enkel och snäll att ha att göra med, och gilla att gå långt, vara tystlåten och inte allt för stor, men ändå stor nog att den kan gå och springa glatt på promenaderna. Drömmer vidare!
//H-M

2 kommentarer:

  1. Wow vad duktig du är som cyklade så långt! Det är ju toppen, snacka om minuskalorier =D Då kan du gott äta pizza samvetslöst tycker jag.

    Håller med dig om hund. Jag skulle också vilja ha en, men vi har dels två katter och dels bor vi fortfarande i lägenheten (men snart så =) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, katt och ekonomi och lägenhet osv. Hundpassning hade varit ultimat, så man kunde ta med en vovve på långa promenader, men den ändå kunde bo hos någon annan som skötte den. XD

      Radera