2012/07/02

JULI

 Jag hade en plan. Den planen gick ut på att jag skulle gå ned 22 kg på 90 dagar. Mellan den 1 April och den 1 Juli. Och jag lyckades precis med det målet. Nu så är det 20 kg som gäller för nästa 90 dagars utmaning. Jag utformade min plan två månader in i min första utmaning, så det är först nu på andra kvartalet  av mitt viktminsknings/tränings år som jag verkligen får en chans att sträva efter ett faktiskt viktminskningsmål. 20 kg till den 1 Oktober. Det innebär ungefär 1,6 kg i veckan. Men om jag verkligen går ned jämt det är en annan fråga. Jag skall göra mitt bästa för att lyckas.

Så när man räknar på det 20 kg på 90 dagar, är ca 0,2 kg om dagen. Så i Juli skall jag gå ned 6,9 kg (avrundat). Det är mitt mål. Det innebär att jag, från och med den 1 Juli börjar på 104 kg och den 1 Augusti skall väga ca 97,1 kg. Detta blir månaden då jag går under 100 kg! WOOOP! Juli kommer också vara en månad då jag mosar kroppen på gym så mycket jag kan. Eftersom jag har gymkort denna månaden. =) Måste passa på.

Och idag hade jag grym träningsvärk efter BodyBalancen igår, men jag kände att den där värken nog skulle bli ännu värre om jag inte gjorde något idag också. Så jag hoppade på cykeln, med en längtansfull känsla i magen och cyklade till simhallen, där jag slog mitt rekord på 1800 meter och simmade 2000 meter idag! Jag klarade det målet som jag hade satt upp för mig själv dessutom. Det är så kul att överträffa sig själv. Och på vägen hem när jag cyklade så kändes det i låren och knäna ordentligt i uppförsbackarna. Så nu är jag trött och känner att jag förtjänat att mysa i soffan en stund.
//H-M

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade precis hit och wow, vilket första inlägg att ramla in till! Du verkar vara en tjej med motivation och järnvilja :) Grattis till att du lyckats med första 90-dagars-utmaningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! =) Och lycka till själv!

      Radera