2012/07/23

En stadig lunk.

Avslutade dagen med en kopp grönt te. =)
Jag har troligen lyckats att skapa mig såpass fasta rutiner nu att det börjar kännas naturligt att tänka, vad skall jag träna idag då? Sedan så har jag också med mig att det är ok med vila någon dag i veckan, och det är med visst motstånd jag vågar mig bli så lössläppt att jag får vila regelbundet. Det är tyvärr så att jag mår lite dåligt den dagen jag vilar. Mest för att jag blir rastlös, det kliar i fingrarna efter något att göra, och jag behöver verkligen sysselsättningen. Att simma, cykla och promenera, eller gå på klass på gym.. eller vad jag nu gör, det är lyx för mig. Vissa saker är extra ljuva att göra. Att börja jogga är ju ett annat projekt jag försöker mig på, men det är faktiskt lite svårare. Jag har inte lyckats ta mig i kragen, och det är den knackiga höften som håller mig tillbaka lite när jag både promenerar och joggar. Det blir mer simmande och cyklande istället. Det går fint det med, men man får en slags särskild mental uthållighet av att tvinga sig att gå långt, och den uthålligheten försvinner fort. Man får gå kortare för att bygga upp den mentala orken att gå långt.

Jag är dock väldigt stolt över allt jag gjort, jag älskar att varje dag känna mig starkare på något sätt, och jag tycker också om att varje litet steg jag tar tar mig så otroligt långt. Det är coolt. Jag misstänker att det inte kan hålla sig så, men blir det svårare att se förbättring så tar jag det då. Jag har långt att gå innan jag är vältränad i alla fall. =) Men idag så nådde jag ett litet mål jag satt  upp för mig själv, klara att simma 3 km. Det är Vansbro-simmningen som min  bror simmade tidigare i  år. Jag simmade till och med lite mer än 3 km. Det blev 150 meter extra av bara farten. Är stolt och nöjd idag!
//H-M

1 kommentar: