2012/06/20

Min Hemlighet

Är inte en särskilt stor hemlighet längre. Hehe. Men det är faktiskt ganska många som inte har sett filmen "The Secret: The law of Attraction (2006)". Och det enda jag kan säga till er alla, gång på gång, är, se den filmen! Den har potentialen att förändra ditt liv. En vän, Z, visade den för mig första gången på folkhögskolan Billströmska för några år sedan, och då jag såg den första gången så blev jag mycket fascinerad, men kunde inte riktigt tro på det hundra procent. Men jag testade i alla fall lite.

Jag ville hemskt gärna träffa kärleken, så jag ritade (som filmen tipsar en om) en pojkvän åt mig själv. Jag visualiserade mig hur han såg ut och hur han var och gav honom egenskaper och så vidare. Ett halvår senare hade jag träffat min sambo och vi håller fortfarande ihop. Läskigast av allt var att han liknade min teckning på ett nästan obehagligt sätt. Killen jag ritade hade fyrkantiga glasögon, mörkt hår, mörka ögon. Bland annat.

För att förklara lite närmare, så handlar det om "självuppfyllande profetior". Enligt the secret så kan du skapa ditt eget universum. Du är en "skapare" och det du tänker i huvudet blir verklighet. Du bygger din egen verklighet. Du har alltså Allt du behöver för att leva ditt drömliv i dina händer, just nu. Eller i ditt huvud kanske jag skall säga. Du "tänker" och "visualiserar" dig vad du vill ha och världen ger dig det. (se filmen, jag förklarar nog ganska dåligt.) Problemet man måste förstå är att om man tänker "det här går aldrig" osv... så kommer det också att bli sant. Man måste tro på att man kan skapa sin egen verklighet. Det skadar ju ingen att man går runt och tänker positivt, eller? Ingen behöver få veta att du går runt och låtsas att du är nått du inte är när ingen ser. I den stunden du låtsas, så ÄR du ju, faktiskt det du vill vara. Och ju mer du ÄR det du vill vara, desto närmare verkligheten blir fantasien.

För min egen del, svävade jag runt utan att veta vad jag ville ha egentligen. Jag ville ha en pojkvän, en relation. Jag var redo, men mötte alltid fel kille. Och med vikten, jag visste inte vad det var att vara smal. Hade ett luddigt begrepp kanske om att i FRAMTIDEN så skall jag bli smal, och göra si eller så. Tänker man så kommer man ju alltid att hålla drömmen i framtiden. Jag vet fortfarande inte hur det är att vara smal, men jag har bildat mig en uppfattning. För att skapa sig en "verklig bild av vad du vill ha" så måste du sätta dig ned och fundera, Vad är det du vill ha? Hur vill du se ut? Vad gör du när du har det du vill ha? Hur känns det? Osv. Som en övning, skrev jag ett brev till mig själv från "mitt smala jag". Varje dag så övertygar jag mig själv om att jag redan nått målet. Att jag i detta nu bara ägnar mig åt att hålla mig smal och fit och vältränad som jag är. Jag gör allt jag ville göra "när jag var smal" nu istället. Jag lever mitt liv nu. Och jag lever det så som jag vill leva det. Så mycket jag kan.

I slutändan så har detta tankesätt lett till att jag medan jag bantar, om jag håller huvudet på rätt plats mentalt (alla kan falla dit och känna sig gnälliga ibland) kan vara lycklig idag, inte om ett år. Jag behöver inte lida igenom ett år av smärta och svält för att få känna mig normal, jag känner mig normal, vacker och glad och lycklig idag. Och själva vikten jag tappar, det är bara en kappa jag tar av mig sakta men säkert. Jag är ju redan i mål liksom. Verkligheten förändras sakta efter min vilja.
Och förutom brevet så har jag också skapat mig en mapp på datorn där jag lägger bilder som ger mig inspiration. Min Vision mapp. Den kollar jag i regelbundet för att visa mig själv vad det var jag hade beställt av universum. =P

Men att ge folk tips om bantning, viktnedgång och allt det där känns en aning skumt. Jag vet inte vad som funkar för dig, du är unik. Men om det finns något jag kan tipsa om, så är det the secret. För den ger dig möjligheten att se på världen på ett nytt sätt. Det är lite knasigt, men i grund och botten så handlar det om att förstå att man inte skall begränsa sig själv, slå ned på sig själv. Att man måste tro på sig själv och sin egen förmåga. Jag ser det som ett trick för att lura dig själv att tänka rätt och bra och positivt, istället för att hänga upp sig på allt som går fel.

http://thesecret.tv/ - Läs mer om filmen, böckerna och allt sånt här. Men jag försöker inte sälja något här. Jag skulle inte tipsa om sidan om jag inte verkligen tyckte att det fanns ett viktigt budskap här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar