2012/06/20

10:an

Jag fick rådet av min mer sport-kunnige bror att jag borde testa att gå 10:an för att den är vacker på sommaren. Och jag hittar inte så värst bra där ute i Delsjö-områdets naturreservat. Jag kan 8:an eftersom jag gått den massa, men kan nästan inga andra leder. Är hemskt rädd att gå vilse och så. Men sedan berättade han att i Skatås finns det en klocka och från den klockan börjar 2.5an, 5an och 10an och 18km slingan. Och jag ville att han skulle följa med mig och visa mig runt en första gång så jag inte skulle gå vilse. Men DET kan jag berätta att han inte behöver göra. För jag fick för mig att cykla till Skatås och kolla efter den där klockan, och det gjorde jag, och jag hittade klockan och markeringarna för 10an var en grön plutt. Och det var ju inga problem alls att följa de gröna pluttarna hela vägen runt 10an. Jag är sjukt stolt att jag fixade detta själv, och att jag vågade mig in på Skatås området. För det fanns ju en massa info där som jag kan använda mig av i framtiden. Och att det finns en så bra 5a kommer att underlätta när jag startar mitt försök att "jogga 5k" om ett tag. Då behöver man en femma! Efter promenaden cyklade jag hem igen.

Ikväll så hoppas jag att det skall bli lite grillning och jag skall hålla ett öga på brorsan när han tränar simning inför sitt simlopp snart. Nu skall jag springa till affären för att handla ingredienser till en skön sallad som man kan käka medan man tittar på när han plaskar runt. XD //H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar