2012/05/01

1 Maj


Dagens utmaning: Ett "sommar tecken".
(jag och Alexxiie på en gräsmatta!)
Yes. Första maj idag. Och det blev en heldag. Man kan hitta massa bilder som jag och Alexxiie tog på vårt lilla äventyr som började i Botaniska och slutade vid Haga kyrkan. Massa promenerande och fotande och babblande i den otroligt varma vårsolen. Hela stan var ute och rörde på sig och enorma mängder med folk som demonstrerade överallt. Och alla hade tagit sig ut idag. Alla låg på varenda liten gräsplätt i stan och det var så härligt. Det blev en aning mycket kalorier idag, inte för att jag inte försökte hålla koll på mig själv, men det var mysfaktorn som tog över. Jag får faktiskt ta och passa mig för den här mysfaktorn. Visst jag tror inte jag går upp i vikt av att jag åt några hundra kalorier för mycket (över min gräns som jag satt upp) särskilt inte som jag har satt gränsen lågt och dessutom gått 7,5 + 1 + 8,34 km idag. Det är rejält med motion och jag brände fortfarande fler kalorier än jag åt, men det är ändå kasst. För jag vill ha kontroll och minimera mina risker. Jag har jätte dålig kontroll. MEN huvudsaken är att jag inte vräker i mig chips och godis varje dag längre.  Och att jag motionerar varje dag. Om man äter normalt då bör man gå ned i vikt även utan att ha överdriven koll på kalorierna. Jag håller bara koll för att jag vill maximera viktnedgången så att det går fort så att jag kan öka och förbättra min träning. Så att jag kan träna utan risk för mina knän, jag vill ju börja jogga så smått framöver. Blicken framåt och släppa alla dumheter nu. Huvudsaken är att jag njuter av livet, lever livet! OCH jag har faktiskt gjort en sak som jag är otroligt stolt över. Jag har gjort MER ÄN EN SAK om dagen i typ en vecka i sträck! Och jag har träffat massa folk och gjort massa saker. Ifrån att ha haft väldigt svårt att klara den ökade stressen det innebär att vara social speciellt planerade saker tycker jag är svårt. Men mitt motionerande verkar ha en rejält stress-sänkande effekt. Eller vad det nu kan vara. Jag har blivit mer aktiv och det är jag sjukt stolt över!
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar