2012/04/25

Inte pepp alls...

Oj vilken humör dipp det blev idag. Jag var så pigg igår och så. Men idag, är det baksmälla på terapin igen. Humöret är gnälligt, oroligt, sorgset och paranoia. Eller ja.. det är inte katastrof-illa men jäkligt tråkigt i alla fall. Och ingen att snacka med om saken heller... Inte för att det finns så mycket att säga.  Jag har kämpat i flera timmar nu för att ta mig samman för att gå på promenad. Men faktumet att jag inte har/hittar några rena strumpor, kläderna är utslitna och äckliga (behöver tvätta) och vädret är skumt (sol med svarta moln?)... Och så ja.. vi har inte fått våra pengar idag ännu. Varför är pengarna försenade? Är det något jag missat? Jag är en aning hungrig, för vår mat är typ slut nu. Jag har nudlar att käka... men orkar inte riktigt laga till dem ens. Varför blir jag sån här efter terapin? Jag tycker jag hade det ganska trevligt, kände mig ok hela tiden, var mest kul. Ändå så slår det tillbaka hårt, iof i kombo så med en aning matbrist här men ja. Om jag skulle låta bli att gå på promenad idag är jag förtjänad av den vilan. Kanske kan jag gå och handla om pengarna trillar in...
//H-M

4 kommentarer:

  1. Visst är det tråkigt när allt är tråkigt och deppigt och visst förtjänar du lite vila. Men förtjänar du att ha det deppigt och tråkigt? Tvivlar starkt på det :-)
    Ta på dig de där smutsiga sockarna (det är ju ändå ingen som ser dem i skorna) och knalla iväg till Intersport (eller Team Sportia om den ligger längre bort) och så fönstershoppar du.
    Ta med kameran och fundera över vad du förtjänat när du har kryssat i alla 10 av de 11 checkpunkterna i din lista här till högar. Det förtjänar du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh. Jag önskar jag läst detta tidigare. Men det går kanske lika bra att göra det du föreslog imorgon istället. Nu ösregnar det och dagen är som den är. Så jag förlåter mig själv idag. Nu gäller det bara att ta nya tag imorgon. Tack för peppen. =)

      Radera
  2. :-)
    Vadå försent? I'm singing in the rain, just singing in the rain. Vi har möjlighet att välja hur vi upplever en situation OM vi ger oss tid att tänka efter. Skit i fönstershoppandet och ta en promenad i regnet och sedan en varm skön dusch och bläddra i en tidning innan du somnar tidigt :-)

    SvaraRadera
  3. Du vackra underbara kvinna, klart att man känner otroligt mycket känslor efter att man har varit på terapi, finns ju en hel del saker som hjärnan ska bearbeta. Jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv, gör det som får dig att må bra ibland kan ett litet härligt musikstycke få humöret att vända.

    Glöm inte, du är inte ensam, jag finns här ett samtal bort eller en kort resväg. Love you =)

    SvaraRadera