2012/04/26

Cykla istället för att Gå.

Så var det då äntligen lite pengar på kontot och belöningen för att jag har motionerat en hel månad kom. Jag skulle köpa mig mina efterlängtade stavar. Det regnade en hel del idag så jag var inte super sugen på att ge mig ut. Men jag var så slö och deppig igår så jag var tvungen att göra något idag för att vända den trenden. Jag tänker som så, för att orka fortsätta behöver jag nya utmaningar, något nytt att göra / tänka på medan jag går. Stavarna kommer att ge mig mycket roligt imorgon när jag får gå med dem första gången.

Men idag så blev det cykel och jag cyklade in till stan, i ösregnet för att köpa mig stavarna. Det var lite bra också för nu vet jag ungefär hur långt det är till stan och vilken väg jag bör ta för att gå dit och så. Om jag skulle vilja klara mitt mål att gå 15 km så är en sväng in till stan och tillbaka en lagom sträcka (16 km). I stan skulle jag dessutom köpa en laserpekare åt Humlan så att sambon kan motionera henne på dagen (så att hon kanske är lite tröttare på natten och slutar väcka honom på morgonen). När jag var inne på Claes Ohlsson så hittade jag dessutom den här super-fina ROSA pedometeren så jag kan mäta mina steg. 50 kronor för laserpekaren och 50 för pedometern och stavarna kostade bara 199 på Stadium. Stadium hade dessutom träningsbyxor i storlekar upp till 50!

Nu är jag dock snart nere på 48 så jag kanske väntar till nästan månad och köper mig ett par riktigt fräscha i storlek 46 (som det finns fler alternativ i).

Det började plötsligt regna som aldrig förr just när jag kom till Brunnsparken och jag fick ta skydd under Pressbyråns tak. Men fy fan, jag fick gå en hel del i backar och så, men jag känner mig fit for fight. En cykeltur i veckan kommer vänja min bak för framtida långturer, fast jag måste verkligen kolla upp så att däcken är hela och så. Jag är orolig för luften i däcken. Anyway.
Ha en grym dag alla!
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar