2012/03/14

Att skriva en bok?!

Det är frågan det. För mig i alla fall. Ofta återkommer mina barnsliga idéer om att skriva något på riktigt. Att våga mig på sörjan att skriva en roman. Just nu är det en viss fröken "S" som inspirerar mig med sitt imponerande producerande av text och böcker. Jag är verkligen imponerad, jag beundrar och jag undrar, varför skall det vara omöjligt för mig?

Om jag går ned på djupet - måste det jag skriver verkligen bli bra? Nej. Behöver jag ens bry mig om att ha en sån ambition när jag inte ens är säker på att jag kommer kunna skriva alla orden jag behöver för att skriva en roman? Nej. Och spelar det någon roll om det dessutom är barnsligt - löjligt och riktigt dåligt då? Egentligen - nej det spelar ingen roll. För att klara en sådan utmaning så behöver jag först och främst jobba med det som är mitt största handikapp innan jag tar mig an svårare saker. Och att faktiskt hitta fokuset att skriva under en längre period utan att ge upp, det är det svåraste.

Jag har hört talas om NaNoWriMo men jag vill inte riktigt vänta tills november. Men jag gillar iden - skriv en roman på en månad.

Jag har börjat fila på en idé på allvar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar