2013/01/05

Rivstart

Idag anmälde jag mig efter att jag läst en annan blogg till två grejer som jag tror är sjukt bra! Rivstart2013 och Krutgubbens sockerlöfte!

Och det skall verkligen bli en Rivstart!
RIVSTARTEN: 
Målet: Minus 10 kg på 8 veckor! (ca 1,2 kg i veckan)
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 75 kg



MINA ALLMÄNNA DELMÅL:
(x) Gå ned 5 kg Vikt: 121
(x) Gå ned 10 kg
Vikt: 116
(x) Gå ned 15 kg
- Delmål 1 Vikt: 111
(x) Gå ned 20 kg Vikt: 106
(x) Gå ned 25 kg Vikt: 101
(x) Gå ned 30 kg - Delmål 2 Vikt: 96
(x) Gå ned 35 kg Vikt: 91
(x) Gå ned 40 kg Vikt: 86

(x) Gå ned 45 kg - Delmål 3 Vikt: 81 (Har uppnått men gått upp igen)
                                       

() Gå ned 50 kg
Vikt: 76

() Gå ned 55 kg Vikt: 71
() Gå ned 60 kg - Delmål 4 Vikt: 66
() Gå ned 66 kg - Slutmål Vikt: 60


Men först vill jag summera slutet av 2012 och hur det gått. Jag tappade musten lite nu över hösten, som jag visste att jag skulle. Men jag vägrade att ge mig ändå och har slagits och kämpat på trotts att det varit rejält motigt. Jag har också haft och har fortfarande en del biverkningar av min medicin som påverkar hur mycket jag klarar att träna just nu. Men vinter och höstrusk har vi väl alla svårt att slåss emot. Man vill mest mysa under en filt och vänta på att solen kommer tillbaka och värmer upp naturen åt en igen.

Så jag har inte bloggat så mycket heller. Jag tog mig en välbehövlig paus från bloggande, tränande men har försökt hålla mig fast vid ett bra ätande i alla fall. Och resultatet är ändå bra. Jag har fortsatt att gå ned i vikt, i en något mer normal takt. Men sakta men säkert så har det runnit av mig mer och mer vikt. Innan jul var jag nere på 81,9 kg! Och jag hamnade under 30 i BMI! Men julhelgen har tagit ut sin rätt, och som mest har jag efter jul vägt 86,9 kg. Idag stod vågen på 85,3 kg och jag tycker det är ok! Jag har faktiskt förtjänat att få äta gott och njuta lite. Och det är bara synd att jag sväller upp så mycket av så lite egentligen. Min kropp är väldigt duktig på att suga åt sig vikt känns det som. XI

Men jag har så fort jag återgått till mitt vanliga ätande tappat två kg igen. Så det har varit lite upp och ned mellan de fetaste dagarna också. Nu är det i alla fall äntligen lite raksträcka igen. =)

Jag har också bytt kost nu. Efter en del velande så har jag gått över till Lchf. Jag gjorde inte det för att jag tror att jag kommer gå ned så värst mycket i vikt av just den kosten. Jag gjorde det för att hålla mitt blodsocker i kontroll, eftersom det verkar som medicinen jag äter stör mitt blodsocker och gav mig vilda okontrollerbara sockercravings på eftermiddagen/kvällen. Jag har inte full kontroll där ännu, men det verkar funka bättre med lchf. Jag gick också ned från 86 till 81 på två veckor med lchf innan jul så jag tror det kan få bort lite av vattenvikten jag bär på också. ;P

Men när våren kommer! Då är jag först ute i solen av alla och skall röra på mig. Och den känslan har liksom hittat in i mig tidigt i år. Julen och Nyår är förbi. Två månader vinter är det väl kvar kanske... eller mer... MEN jag ser ingen anledning till att inte smygstarta uppladdningen inför sommaren redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar