2013/01/23

Gah! Sockermonster!

Och för övrigt! Gah för att det är tio minus och att jag inte fixar tvinga mig själv att ge mig ut och promenera i det vädret. Nu är det ju så att jag varit sjuk också, men jag är nog en aning seg just nu också. Och så blev det bara pannkaka av allt denna veckan. Det började med att jag blev bjuden på lunch och det var fel mat, och så tänker man, dum som man är... Idag är redan förstörd så jag kan nog äta vad jag vill idag. Det är bara kasst när det blir äta vad jag vill tre dagar i rad. Idag försökte jag sköta mig, och jag har väl skött mig ok ändå, fast man blir förfärligt hungrig när man fuskat då man äter LCHF. Och därför så äter man som en häst i flera dagar. Vi får väl se om det blir nått bra av det imorgon. Men jag är sjukt sugen på pepparkakorna som finns i skåpet här. Dum sambo som köpte sådant. X)

Ja det är ju hans fel såklart! Haha. Skärpning eller? Fast... jag tror jag tar det lite lugnt med mig själv ändå, jag är en frusen och hungrig tjej just nu. Jag behöver en filt, en stor kopp varm dryck och mys. När våren kommer så skall jag med glädje springa all min överskottsenergi av mig.

Det är faktiskt en av de där sakerna som man blivit mest överraskad av att bli mindre överviktig. Att det är så förbannat kallt!!! Jag visste inte hur "vanliga dödliga" hade det. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det vid ynka 5 minusgrader kändes som om det var snöstorm med 30 minusgrader. (Undrar vad 30 minusgrader känns för en smalis egentligen?)

Ha en skön kväll gänget!
//Hanna-Mirari

2 kommentarer:

  1. Det är nog en vanlig sak att man tycker man förstår dagen och då blir det helt plötsligt ät allt du kan onyttigt och ja verkligen allt dag istället. Varför vänder man inte direkt ok ett snesteg nu skärper jag mig!? Ibland är man nog lite dum ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det verkligen! Men ibland så får man ju faktiskt också tänka att "det är okej att göra undantag -ibland-"! Bara man inte gör det jämt. Jag är nog ganska hård emot mig själv och hackar nog på mig själv för ganska små misstag ibland. Det är helt fel sätt att gå till väga. Det förstör mest. Ju sämre man tycker att man är, desto värre är det okej att behandla sig själv. Om man tycker man är bra så vill man ju så klart belöna sig själv och sin kropp genom att ge den sånt som den behöver och mår bra av.

      Radera