2012/09/02

Invägning

                                                               
Startvikt: 126 kg
Start BMI: 45,2
Startdatum: 1 April 2012

Vecka 22: 2012-09-02   (5,5 Månader)
Veckans +/- : - 2 kg
Totalt: - 32,7 kg
Totalt minus i BMI: 11.75

Kvar till delmål 3 (Minus 45 kg): 12,3 kg
Nuvarande vikt: 93,3 kg
BMI: 33,45

Kommentar: Jag har ätit lite mer denna veckan, och viktnedgången är troligen på grund av att vattnet rann av mig från förra veckan. Jag har fortfarande inte ätit alldeles för mycket, men jag vågar och behöver känna på vart gränserna går så jag lär känna min kropp bättre. Vi får se hur jag resonerar framöver. Men än så länge så verkar det ju gå bra ändå.

Och idag så får jag väl erkänna att jag faktiskt blivit sjuk på riktigt för första gången sedan jag började banta. Halsmandlarna är supersvullna. Jag hoppas ändå att det skall gå över fort så att jag kan återta min träning igen. Och nu kurerar jag mig med varmt kaffe.
//Hanna-Mirari

4 kommentarer:

  1. hej! håller också på att gå ner. hur många kalorier äter du per dag? och vad äter du? har du ätit samma hela tiden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte samma hela tiden. Det är så individuellt med hur mycket man kan äta - och jag har ätit ganska lite när jag gått ned som mest. Jag har hållit mig till en regel senaste tiden och det är runt/under 1300 kcal. Men det är väldigt lite egentligen. Innan har jag ätit i perioder 1000 kcal, och nån dag under det tillochmed. Men i slutändan är det inget jag skulle rekommendera. Jag har en app som säger att jag borde kunna äta 1800 kcal och fortfarande gå ned i snabb takt. Men jag experimenterar just nu med att äta mellan 1400 - 1700 kcal och se om jag går ned ändå. Jag tror att jag har väldigt låg ämnesomsättning - plus att jag kanske inte är så bra på att räkna rätt, att jag missbedömer mängder och sånt. Och att det kan vara därför som det ibland blir konstigt med min mängd. Men jag vet inte. Tanken är att testa det lite nu.

      Radera
  2. Hej!

    Jag är en journalist som har hittat hit, och undrar om möjligheten att få kontakt med dig för en eventuell intervju. Det är ett ämne som jag tror du skulle kunna tycka känns viktigt, inte minst efter att ha läst ditt mantra :-)

    Jag hittade ingen annan kontaktväg här, men du får jättegärna mejla mig på: ida.thunberg@gmail.com

    Vänligen, ida

    SvaraRadera
  3. Vilken resa du har gjort! Fortsätt kämpa så når du ditt slutmål på nolltid! :)

    SvaraRadera