2012/09/09

En sjuk vecka.

Jag väger inte in mig denna veckan. Jag gör det inte därför att jag vet att jag kommer få mardrömmar om jag väger mig nu. Det har inte varit en bra veckan när det gäller kosten och träningen alls. Jag har ju flera gånger skrivit att jag varit på väg att bli sjuk, känt mig krasslig, nere, hängig osv. Man går inte genom livet utan upp och ned gångar. Men jag har liksom som det verkar 90% av resten av landet drabbats av den här host-rossel-slem-förkylningen som har hållit mig vaken på nätterna, haft sönder min hals, fått mig febrig och gnällig. Om jag tyckte jag var sjuk förra veckan är det inget emot denna veckan som varit. Jag är fortfarande inte frisk heller. Och jag har låtit mig själv äta vad jag vill under tiden. Inte hållit koll på kcal alls. Utan helt släppt på det. Och tyvärr så är det ju otroligt mysigt att käka massa gott och fel. Så det blev gärna lite till nästa dag osv. Jag skriver om det här nu, hoppas att det skall hjälpa mig att få ordning på socker-sug och hungerkänslor. Har man som jag ju har varit väldigt hård emot sig själv under lång tid så är det en liten barnunge inuti som vill tvärt emot och som när den släpps lös "Går lite wild and crazy". Det är en fara med att kaloribanta. Att man skall pressa sig själv så hårt att man inte orkar, utan att det när man släpper på bromsen då skall börja rulla åt fel håll. Jag vet att jag har ett överätar-beteende i botten och om jag inte får tränat ordentligt så faller jag så jäkla lätt fel. Och träna har jag inte kunnat för att jag är sjuk.

Men jag har den här bloggen som stöd nu, jag har hela tiden väntat på att jag skall falla dit. Det är ju kanske bra att det hände så att jag kan se hur jag hanterar det. Jag vill ju ha ett normalt ätande, en kontroll utan att det blir för strikt. En balans.

Nästa vecka så skall jag försöka hitta mer balans. Den här veckan räknar jag som semester från bantningen och den hårda träningen. Kroppen har fått återställa sig en hel del, ta hand om sjukdom och så vidare. Det är inte fel att äta mer ibland heller. Det är inte det jag säger här, utan det som är fel är att jag inte kan nöja mig med lite utan måste ha massor om jag skall ha över huvudtaget. Att jag inte fixar att ha kontroll när jag inte kan röra mig regelbundet osv.

Men jag har inte tappat hoppet, snarare har jag lärt mig mer om mig själv som kommer att tjäna mig i framtiden.

//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar