2012/06/11

Vad är det för fel nu då?

Nu känns det som det är två veckor som det inte rört sig nedåt på vågen. Jag har stått stilla. Jag har gått upp lite i vikt pga lingonveckan och så, men inte ner. Jag har "landat" tillbaka på 108.2 idag igen. Det är sjukt störigt. Kanske är jag bortskämd av att ha gått ned så mycket varje vecka. Men nu undrar jag bara varför det blir så här? Jag har faktiskt ingen aning. Hur kan min kropp inte gå ned i vikt när jag äter rätt och tränar så mycket som jag gör? Det är ologiskt. Och det funkade för två veckor sedan, men nu står det still? Kommer det att komma ett ras? Eller är det nått jag gör fel som jag inte tänker på?

Kanske borde jag gå tillbaka till The secret och se den igen. Bara för att återsamla mig och hitta fokuset framåt. Om man går ned så skall man vara tacksam inte kräva det. Det svåra är att låta bli att undra vad man gör för fel. Djupt andetag.

Ord till mig själv: Det är omöjligt att inte gå ned i vikt när jag äter och tränar som jag gör.
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar