2012/06/05

Nya tag igen.

Yes. Det är en ny vecka. Och denna veckan skall bli lite annorlunda emot tidigare. Jag måste ju komma på nya sätt att utmana mig själv och göra träningen rolig. Så idag började jag med att göra en timmes pass med basic zumba. Och sedan så käkade jag lite lunch och tog en promenad som bara var på 6 km idag. Det kan nog bli bästa sättet att faktiskt ge mig själv lite ny kraft. Att dela upp träningen så att jag får lite nya krafter mellan.

Zumban kändes bra. Jag klarade hela grund-basic grejen för första gången någonsin. Det kändes så bra att jag nog vågar testa cardio-party i nästa försök. Och promenaden så försökte jag att hålla mig runt 10min/km hela vägen och lyckades riktigt bra med det. Det var lättare att ge allt hela vägen när man bara behövde gå halva sträckan. Men jag sitter ändå här nu efteråt och känner mig inte helt slut och har den där känslan av trött utmattning som jag gillar att få efter att jag tränat. Jag antar att det beror på att min kropp är bättre på att återhämta sig nu, och jag måste kanske öka intensiteten eller mängden träning jag gör per dag ännu mer för att få den känslan. Men jag tar en sak i taget. Denna veckan skall jag försöka göra två pass på ungefär 1 timme åt gången per dag, istället för att göra 2 timmer på raken. Och försöka att göra "något annat" än promenad den ena timmen. Om jag fixar det med två pass om dagen (och det fortsätter att kännas för lätt) så får jag se om jag skall lägga till ett tredje pass på dagen.

Jag kan också välja om jag inte har tid för att träna tre gånger någon dag, att ta en 10 km promenad istället också. Det känns som en bra blandning, en bra teknik för att försöka göra träningen intressantare och inte bli långtråkig.

Ha det bra folket! //H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar