2012/04/22

Tre veckor!

Tre veckor avklarade. Nu kommer nya utmaningar. Jag skall gå med extra vikter, jag skall gå med stavar, jag skall försöka gå 13 km, jag skall försöka gå intervaller. Det senaste där är en aning komplicerat, eftersom jag inte riktigt vet hur jag skall få till det med tidtagningen. Jag är kass på klockor. Jag kan ta tid på min promenad för att jag startar tidtagaruret när jag går ut på telefonen och stänger av när jag kommer hem. Men att köra intervaller kräver att man ställer klockan att ringa om och om igen. Det borde väl finnas nån bra app kanske för det? Jag vet inte. Mitt största problem just nu är dock att jag sliter ut mina leggings alldeles för fort. Jag går så mycket och det blir ganska så mycket slitage, så det kanske måste skaffas nya byxor redan den kommande månaden för att kunna gå i. Jag har för stor storlek för att köpa riktiga träningsbyxor, som ju förmodligen skulle tåla lite mer stryk kanske. Men jag skall kolla upp det i alla fall. För jag behöver bra kläder när jag går. Jag kommer inte att gå ut om jag inte kan göra det och känna mig bekväm. Man måste förebygga sånt som kan sätta sig som hinder för sig. Och kläder är en sån grej för mig. Idag glömde jag bort att ta kort på utmaningen på dagens promenad. Det var tyvärr inte så värst inspirerande väder att fota något alls idag. Jag är lite trött på kasst väder nu. Jag vill ha sol och vår och mys nu. Jag vill kunna gå och känna att jag får sol i ansiktet. Men visst är det stärkande att veta att jag kan ge mig ut oavsett väder. Men det är deprimerande med grått grått grått! Så dagens utmaning är tagen inomhus hemma hos oss. En ljuskälla.
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar