2012/04/24

En härlig dag!


Jag vaknade upp, och vägde mig som jag brukar, och jag vägde 117 kg idag! Jag kan knappt tro att jag kom under 118 så fort liksom. Nu är mitt fokus framåt igen. 116 here i come! Jag skall ta 10 kg! Jag kan nästan ta på målet där. Hehehe. Det är en aning oroande hur roligt det är att lyckas gå ned i vikt framgångsrikt. Som tur är så har jag en hel del att gå ned då, och uthålligheten är dålig oavsett hur mycket jag gillar något. Men det är ändå en aning beroende framkallande. Jag prövade den här grå kavajen som jag köpte i Mora. Då vägde jag 113 kg tror jag och då kunde jag inte knäppa kavajen. Så något har hänt... för jag väger mer än jag gjorde då, men jag kan knäppa kavajen? Konstigt... Men om man rör sig mycket så bygger man ju muskler, så jag kan ha byggt en del muskler och bränt ännu mera fett så att jag faktiskt är smalare nu än jag var då, fast jag vägde mindre då.

Eller ja. Man kan ju i alla fall hoppas att där är så. I alla fall så satt den här riktigt bekvämt nu, med en tjock tröja under dessutom. Så jag kanske vågar gå ut i den snart? Kanske kanske. Jag är lite feg att gå ut i tajta kläder och allt smått sitter ju tajt fortfarande. Men snart så! 

Eller ja, vi hoppas, vi tror och vi kämpar så får vi se vad som händer. Men jag har i alla fall kommit underfund med att utmaningar är bättre för mig än planering. Om jag har en utmaning att jag skall klara något under en vecka så kan jag välja vad jag vill göra av dem varje dag. Det är lite större frihet på något sätt, bättre för min impulsiva hjärna.

Och jo, som jag skrev tidigare. Jag har klarat av det första av mina delmål. Jag har gått mer än 20 mil nu. Undrar hur många mil jag kommer gå innan jag når mitt slutmål i vikt?

Hoppas ni alla haft en härlig dag. Jag hade det väldigt bra i alla fall! Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Vem säger att du inte kan ha kavajen på dig? känner du dig inte riktigt bekväm ännu med att knäppa den så ha ett sött linne under och ha den uppknäppt, lager på lager är riktigt awsome. Jobba med olika texturer, det kan faktiskt få dig att se smalare ut också. Go for it girl och glöm inte, livet är för kort för att inte våga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så rätt tänkt! Jag skall våga! =)

      Radera