2012/04/18

En deppig dag.

Jag var ute och gick 9,3 km idag. Men det tog mig tid att komma ut, det var segt i huvudet och rossligt i halsen. Jag är inte sjuk, inte tillräckligt för att det skall på något sätt vara något som skall stoppa mina promenader. En promenad är inte särskilt farligt även med en förkylning. Det farliga är kanske kyla och vind och temperatur skillnader snabbt. Kalla kläder osv. Jag vet inte. Men jag känner mig inte sjuk, men något knas är det som gör att jag inte är på topp. Vädret är uselt, snö väntas imorgon, men idag var det bara dystert och små regnigt och kallt och halvblåsigt. Och sedan kanske gårdagens stress av att gå på terapin för första gången tog ut sin rätt idag. Jag brukar vara helt slut i huvudet efter jag gjort något som fått min stress att gå i höjden. Idag blev det en motig promenad. Jag kände ingen av den där glädjen jag brukar känna. Dagen hade bäst spenderats under ett täcke med mängder av godis och pizza egentligen. Men nej, inget godis och pizza här. Jag skall inte ge mig för lite depp en dag så där. Det är helt jäkla onödigt att käka av den anledningen. Jäkla bajs dag helt enkelt. - Men mitt i allt det här sega, onödiga gnälliga som jag känner idag, så är jag ändå stolt över att jag inte gav upp trotts gnälligheten och gjorde som jag bestämt jag skulle göra ändå. Jag vann över mig själv idag.

Jag tror dock att jag skall planera in en ätar-dag åt mig själv. Den dagen får jag lov att äta utan att känna mig det minsta skyldig, käka exakt precis vad jag vill äta. Om jag planerar in fler sådana för mig själv i framtiden så gäller det max 1 dag per månad. Eller 1 varannan månad. Men den första blir den 10 Maj. Då det är min och sambons två och ett halvt års dag.
//H-M

Ps. Dagens utmaning var att fota en registreringsskylt på ett fordon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar