2012/03/18

Mitt bokprojekt.

5870 tecken har skrivits. Inte så mycket. Två sidor. Det är första utkastet som jobbas på. Jag har läst massor om mallar för hur man skall lägga upp sitt skrivande men jag kände att - okej - det skulle kanske underlätta att göra som de säger helt och hållet. Men för mig så är det kanske ingen ide att lägga upp sådan otrolig planering för något jag inte vet kommer bli skrivet alls om jag inte bara sätter igång. Men nu är det igång. Själva iden till berättelsen är klar, eller njae.. jag tror på att saker växer fram organiskt, men jag har ett ramverk att börja bygga på. Nu är det karaktärer, och scener som börjar bli krångliga. Jag vet vad jag vill visa, men inte riktigt hur. Så, nu experimenterar jag med det, och försöker lösa problemen genom att skriva mig igenom dem. Sedan så kan jag alltid stryka dem sakerna jag inte är nöjd med att byta ut mot bättre, men jag har i alla fall skrivit något som "tar upp platsen" så länge. Det verkar också som att mitt open office saknar stavningsprogram, men det kanske bara är bra att slippa oroa sig för sånt nu.

Härlig dag hade jag ändå idag. Jag är full av lust att fota men naturen bjuder inte på så mycket spännande, så jag ville dra med mig kära syster eller kära vänner för att de skulle agera modeller åt mig på trädgårdsföreningen i göteborg, men så skoj fick vi inte. Även om sambo tacksamt nog ställde upp och var modell framför några pelare. Sjukt snygg var han dessutom! <3 Och trevliga Y och A ville i alla fall vara med och traska genom parken. Och ta en fika. Tyvärr kom vi till parken försent för att titta på palmerna eller orkidéerna men det får bli en annan dag. Jag skall lätt gå dit igen, och då skall jag arrangera min coola Photoshot med A och A. Om fler är intresserade så är det bara att peta på mig. Jag skulle gärna ha fler modeller att övningsfotografera på.

Sedan skulle vi fika och gissa om jag kände mig korkad när jag insåg att jag glömt plånboken hemma! Shit alltså. Men tur ändå, för det blev billigare att inte fika. Kaffet var svindyrt. Men caféet var så fint. Le Pain Francais är mysigt.
Puss puss // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar