2012/03/30

Clip-on hår? Senaste modet?

Jag bestämde mig för några dagar sedan att clip-on hår skulle kunna ge mig det där håret jag vill ha, utan att jag behöver vänta massa år för att få det att växa ut. Och jag slog till idag. Och en sak får man säga om att ge sig själv möjlighet att uppleva det man drömmer om. Man känner sig som en ny människa. Jag känner mig skitsnygg och det tror jag syns på den här bilden. Allt handlar om inställning. Jag är inte ett gram lättare. Men jag är känner mig lättare, all tygnd av "förlåt mig för att jag är stor" är borta. När jag går runt och inbillar mig att jag inte alls är tjock. Och då helt plötsligt så vill världen hjälpa mig att upprätthålla min lögn.

Idag kände mig mig väldigt vacker! Och jag gick i högklackat när vi var och hälsade på A och J och det gick strålande. Jag har inte ens ont i fötterna. Jag fattar inte vad jag varit rädd för. Ännu har jag inte brutit fötterna eller fått blåsor. Jag har iof ett ganska så rejält par skor som sitter väldigt bra på mig, så de skorna har aldrig skadat mina fötter. Men jag var ändå rädd innan. Så onödigt!
Puss och Kram //Hanna-Mirari

2 kommentarer: